Menüü
  • Logistikamured

    1. Kuidas tulla võistlusele?
      Klubi Tartu Maraton kolme ürituse start on Otepääl Tehvandi Spordikeskuse staadionil ja finiš Elva lähistel Tartumaa Tervisespordikeskuses. Võistlusele jõudmiseks on kolm peamiselt kasutatavat võimalust: 
      • ​​Korraldajate organiseeritud tasulise transpordiga. Bussiga saab hommikul sõita Tartust Vanemuise eest parklast stardipaikadesse ja pärast finišit tagasi Tartusse Aura Keskuse juurde.
      • Hommikul autoga stardipaika ja finišist korraldajate bussiga stardiparklasse. Finišist stardiparklatesse sõit on samuti tasuline. Parkimine stardipaikades on tasuta.
      • Hommikul autoga finišiparklasse ja sealt bussiga stardipaika. Finišis parkimine ja bussisõit starti on tasuline. 
      • Korraldajate organiseeritud busside graafikud ja hinnad teatakse hiljemalt 2 nädalat enne üritust kodulehel transpordiinfos. 
         
    2. Kas kõik soovijad mahuvad bussi?
      Et korraldajatele laekuks võimalikult täpne eelinformatsioon bussiga sõitjate arvu kohta, soovitame pileti ära osta eelmüügist. 
      NB! Koht starti viivates eribussides garanteeritakse vaid eelmüügist ostetud pileti korral!
      Bussipiletite eelmüük toimub võistluskeskuses ja Piletilevis.

       
    3. Kas mu ratas ikka viiakse turvaliselt kohale?
      Rataste transpordiks kasutame transpordiautosid, mis väljuvad eribusside peatustest ja sõidavad koos bussidega. Ühe auto peale mahutatakse mitme bussitäie võistlejate rattad. Otepääl tuleb auto juurde astuda ja oodata, kuni korraldajad rattad maha tõstavad. 

       
    4. Kas bussid lähevad finišist ka lühikese distantsi stardipaika tagasi?
      Jah, lähevad küll. Bussid finišist stardipaikadesse väljuvad vastavalt täituvusele.

       
    5. Kuidas ma pääsen raja äärde vaatama?
      Soovitame kõigil kaasaelajatel tutvuda võistluseelselt avaldatavate liiklusskeemidega. Kohtades, kus tee ristub võistlustrassiga, võib ette tulla seisakuid. Teeninduspunktides on pealtvaatajate autodele eraldi parklad. 

       
    6. Erivajadustega pealtvaatajad.
      • Tartu Maratoni stardipaigas Tehvandi Spordikeskuses (www.tehvandi.ee) on staadionihooned ning hotellikompleks ehitatud vastavalt kaasaegsetele nõuetele, kus on silmas peetud ka erivajadustega inimeste liikumist ja peatumist kompleksis. Ratastooliga pääseb juurde nii pealtvaatajate tribüünile, staadionihoone 0-korrusele, kohvikusse, kui ka invaparklast staadionile. Staadionihoones on olemas inva wc. Hotelli sissepääsuks on kaldtee, majas olemas ka lift ning vastavalt nõuetele sisustatud spetsiaalsed  invatoad (wc, dušš, inva häirenupp).
      • Tartu Maratoni finišipaigas Tartumaa Tervisespordikeskuses (www.tervisesport.ee) on ratastooliga vaba ligipääs 1. korruse hotellitubadele, koridoris asub ka inva wc. Keskuse esisest parklast pääseb ratastooliga finišikoridori äärde kaasa elama.
      • http://www.tervisesport.eeTeeninduspunktid maratoni rajal asuvad asulatest väljaspool. Kõikides teeninduspunktides on olemas avarad parklad. Kuna parklad on rajatud põldudele ja metseteedele ning parklast raja äärde liikumiseks tuleb valdavalt kasutada looduslikku pinnast, soovitame teeninduspunktides ratastooliga liikuda soovijatel kindlustada endale kõrvaline abi.
  • Lasteüritused

    1. Kas lasteüritustele saab registreerida ainult interneti teel?
      Korraldajad soovitavad lasteüritustele registreeruda interneti teel, kuid kirja saab panna ka lasteürituste stardipaigas. Registreerimine avatakse kohapeal tund aega enne esimest starti. Registreerimine internetis on avatud ürituse toimumise nädalal esmaspäevast kuni neljapäeva õhtu kella 17.00-ni.
      Päev enne lasteürituste toimumist saab lasteüritustele registreerida ka võistluskeskuses (vt aega ja kohta põhiürituste programmist).
       
    2. Kuidas ma last internetis registreerin?
      Lapse registreerimiseks on vaja luua kasutajakonto (loo konto siin). Kui sul on konto olemas, siis logi sisse, vali ISETEENINDUS ja edasi vasakult menüüst LAPSED. Lapse/laste registreerimiseks täida vastav registreerimisvorm. Kui lapse registreerimine õnnestus, siis saadetakse meili peale automaatkinnitus ja nimesid saad kontrollida vastava ürituse lasteürituse osalejate nimekirjast.
      NB! Internetis registreerimise suureks eeliseks on see, et lapse/laste andmed salvestatakse sinu konto alla ja järgmine kord ei pea sa enam neid andmeid sisestama.
       
    3. Kui palju see maksab?
      Lasteürituste osavõtutasu on 3 EUR. 
       
    4. Kas lapsed saavad samuti stardinumbri?
      Kõigile registreerunutele väljastatakse stardinumber ja loositalong. Internetis registreerunutel on talong juba eeltäidetud. Eelregistreerunud saavad oma stardinumbrid kätte reedel võistluskeskusest või lasteürituste hommikul stardipaigast.
       
    5. Kui palju varem ma pean kohal olema?
      Soovitame stardipaika tulla vähemalt pool tundi enne lapse starti. 
       
    6. Kas mu laps võib startida ka endast vanemate või noorematega?
      Lasteürituste programmis on iga vanusegrupi stardi juures ära toodud ka distantsi pikkus. Palun valige lapsele start pigem distantsi pikkuse, kui ea järgi, sest vaid lapsevanem oskab õigesti hinnata oma lapse võimeid. Spordiüritusest osavõtust peaks lapsele jääma meeldiv kogemus. Tuletame meelde, et meie lasteüritustel ei selgitata võitjaid!
       
    7. Kus ma leian infot selle kohta, kas mu laps võitis loosiauhinna?
      Lasteürituste loosiauhindade võitjad hõigatakse välja stardipaigas kohapeal. Kõik loosiauhinnad, mis kohapeal välja ei võeta, saab hiljem kätte Klubi Tartu Maraton büroost. Väljavõtmata loosiauhindade võitjate nimed avaldatakse üritusejärgselt kodulehel uudiste rubriigis. Loosiauhindadele saab järgi tulla 1 kuu jooksul pärast üritust.
  • Kommentaarid Klassiku punktiarvestusele

     

    Selgitame siinkohal lahti osalejate enimlevinud kommentaarid sarja punktiarvestusele.

     

    Kommentaar 1.

    Koefitsiendi arvestus on paigast ära - lühikesel maal saab sama pingutuse eest (keskmine kiirus) rohkem punkte kui pikal distantsil.

     

    Selgitus: See, et sama pingutuse/keskmise kiiruse eest saab rohkem punkte kui pikal distantsil võib tõesti ette tulla, aga ainult Tartu Rattaralli puhul ning siingi pigem erandjuhul. See tuleneb ilmselgelt faktist, et rattaralli puhul sõidetakse rohkem grupis - st et võid aja poolest olla liidrile üsna lähedal, aga punkte ei saa kuigi palju, sest teie vahel on veel 200-300 või rohkemgi osalejat. Punktiarvestus käib aga kohapõhiselt, mitte ajapõhiselt. See oli muudatus, mille otsustasime kunagi teha, kuna see tundus olevat parim võimalus alasid omavahel võrrelda ja seeläbi ühtses punktiarvestuses kasutada.

    Samas on pingutus ja keskmine kiirus ka ikkagi erinevad asjad. Võtame näiteks olukorra, kus keegi sõidab rattaralli pikal distantsil terve distantsi suures 200-liikmelises grupis. Tööd ei tee, kulgeb grupi lõpus ja saab lõpuks päris hea keskmise kiiruse. Nüüd võtame teise inimese, kes sõidab lühikest distantsi, ta sõidab sama keskmise kiirusega, aga tal ei ole suurt gruppi, sõidab võibolla täiesti üksi. Ta peab küll oma keskmist kiirust oluliselt väiksema distantsi peal hoidma, aga samas pidi terve tee üksi sõitma ning pingutama.  

     

    Kommentaar 2.

    Tuleks analüüsida erinevate distantside omavahelisi väärtuspunktide seoseid läbi ühe ja sama osaleja persooni.

     

    Selgitus: Sellel puudub suurem väärtus, kuna sama persoon võib olla ühes asjas hea ja teises halvem. Ühe inimese tase ei ole erinevatel spordialadel sama. Võibolla mõnel on, aga enamasti siiski mitte. Mikrotasandi analüüs ei anna palju juurde. Oluline on makrotasandi analüüs ning sellest lähtub ka punktiarvestus.

     

    Kommentaar 3.

    Punktiarvestus võiks olla «kaotus võitjale %» arvestuses.

     

    Selgitus: Ajapõhisel % on omad miinused. Kas näiteks 200-liikmelises liidergrupis 200. kohal lõpetav, aga põhimõtteliselt võitjaga sama ajaga lõpetav võistleja on sama punkti väärt, mis jooksumaratonil koos võitjaga üle finišijoone jõudnud aga fotofinišiga teiseks jäänud võistleja? Need on küsimused, mida küsisime ise juba ka punktiarvestuse loomisel. Kas 200. koht rattamaratonil on sama, mis 200. koht rattarallil. Või suusamaratoni 200. koht. Soorituse tugevust hindab praegune valem selle järgi, kui mitmest protsendist oma kaasvõistlejatest oled sa antud võistlusel parem, mis on endiselt kõige lihtsam objektiivsem mõõdik kõikide maratonide puhul.